Ontwerpen feedbackapplicatie aanloop sprong

Ontwerpen feedbackapplicatie aanloop sprong

Doel

Het ontwerpen van een offline feedbackapplicatie voor het analyseren van de aanloop die turn(st)ers nemen bij het onderdeel sprong (pegasus).

 

Projectomschrijving

Een goede aanloop is van groot belang als het gaat om het onderdeel sprong. Tijdens de aanloop wordt namelijk snelheid en energie opgebouwd om het element/de sprong op een juiste manier uit te kunnen voeren. Maar hoe weet men of een aanloop goed (genoeg) is geweest? Tot nu toe wordt hier feedback op gegeven aan de hand van wat er met het blote oog wordt gezien. Ook heeft de turn(st)er zelf vaak gevoel voor timing, waardoor hij/zij zichzelf van feedback kan voorzien. Echter is hier nog geen optimum in bereikt. Marli Kooistra, stagiair en afstudeerder bij het InnoSportLab, ontwerpt daarom een feedbackapplicatie om verschillende parameters, denkende aan staplengte, pasfrequentie, vluchttijd, contacttijd en verschil in links en rechts, weer te geven. Hierdoor kan de aanloop gedetailleerd geanalyseerd worden, waarna de turn(st)er tips mee krijgt om de aanloop te kunnen optimaliseren om uiteindelijk het element/de sprong beter uit te kunnen voeren.

 

Meer informatie?

Organisatie InnoSportLab 's-Hertogenbosch
Contactpersoon Marli Kooistra, Maurice Aarts 
Telefoon  
E-mail ... 

Status project

Start

1 oktober 2017

Eind

1 juni 2018

Lopend

Programmalijnen

  • Sportproducten
  • Sportstimulering en sportfaciliteiten
  • Prestatiemonitoring
  • Topsport

Tags

    Partners


    Delen:
    FacebookTwitter